Forbrugerne søger på en bestemt måde, hvilket virksomheden skal udnytte, så den kan blive en del af hele kunderejsen og være relevant på alle stadier af den digitale kunderejse.
Søgemaskineoptimering er den smarteste form for markedsføring
Lad os finde dit potentiale og mulighed for at blive vist på side 1 i Googles søgeresultater. Vi klarer alt fra strategi over teknik og produktion af tekster til analyse og evaluering af indsatserne.
Forbrugerne søger på en bestemt måde, hvilket virksomheden skal udnytte, så den kan blive en del af hele kunderejsen og være relevant på alle stadier af den digitale kunderejse.
Kunderejsen begynder i mange tilfælde på Google, hvor shoppingturens første klik bliver taget. Webshoppens indhold skal derfor også kunne tiltrække kunder via Google.
SEO skal spille sammen med den øvrige marketing. Det er en marketingkanal som alle andre, derfor skal virksomheden arbejde med SEO som med alt andet markedsføring.
En godt overblik over de grundlæggende hændelser på websitet er naturligvis vigtigt. Hvis vi ikke ved, hvad der sker, kan vi ikke forbedre det.
Søgemaskineoptimering handler om meget mere end at blive fundet på Google. Det er især vigtigt at blive fundet på de ord, folk søger efter.
Det er fornuftigt at lave en grundig undersøgelse af, hvad brugerne egentlig synes om websitet - og spørge hvad de mangler.
Det er vigtigt at teste billeder, overskrift, tekster, knapper osv. Der er ofte stor forskel på, hvad brugerne klikker på. Derfor tester og optimerer vi.
Det er også vigtigt at finde de steder på websitet, hvor brugerne har problemer. Derfor kigger vi med og finder de steder, hvor de sidder fast.
En hurtig feedback-formular er effektiv til lige at tage temperaturen på websitet og finde de udfordringer, brugerne har.
Du er velkommen til at ringe, hvis du har brug for hjælp med din kommunikation
29 705030
Contenti ligger på Vesterbro lige ved Kødbyen, bus, metro og tog. Vi kommer overalt
Tietgensgade 72, kld. 1704 KBH. V.
SEO betyder kort og godt: Søgemaskineoptimering. Altså at optimere indholdet med fokus på at komme til at ligge så godt som muligt på søgemaskinerne, hvilket reelt set er Google. Google fortæller desværre ikke, hvad man skal gøre for at komme til at ligge godt i søgeresultaterne. Eller Google fortæller noget, men ikke det hele. Derfor er der mange rygter, myter samt en masse fif og finter, der florere på nettet. I sådan en situation er erfaringer gennem mange år samt tests og eksperimenter en af måderne at få viden om, hvad der virker på Google, og hvad der ikke gør.
Der er mange, der siger, at de skriver til Google. Hvilket er lidt svært, fordi vi ikke ved alt, hvad der indgår i Googles søgealgoritme. Det er søgealgoritmen, der afgør, hvilken pladering, du får i søgeresultatet. Vi ved lidt om, hvad der indgår i søgealgoritmen, men ikke nok. Derfor skal vi skrive til brugerne og kunderne. Skriv til de mennesker, der bruger websitet eller webshoppen. Så skal Google nok belønne det, hvis vi samtidig har styr på vores core web vitals.
Ud over at teknikken skal spille, så er teksterne nøglen til den gode placering på søgemaskinerne. Det, Google indekserer, er tekster eller content. Content kan også være billeder, video osv. At ligge højt på Google i en billedsøgning, kan være fordelagtigt. Derfor arbejder vi meget med at få styr på content og få content, så vi er med på hele forbrugerens kunderejse. Hvis virksomheden er med fra begyndelse, er der større chance for at forbrugerne også vælger dig og dit produkt, fordi du har været med på hele kunderejsen.
En SERP eller search engine result page er der, hvor du gerne vil ligge i top 3. Eller i det mindste på side 1. En SERP er altså den side brugerne ser, når han/hun har søgt på Google. I gamle dage var det tekstresultaterne øverst, men der er kommet meget til siden, som forurener vores SERP. Der er Adwords-reklamer, billede- og videoresultater mm. Derfor kan du, selv om du ligger nr. 1, godt ligge langt nede på siden. En virksomheder er ikke bare i konkurrence med andre virksomheder, men også med andre medier.
Google er klart, den mest populære søgemaskine i Danmark. Den må man simpelthen ikke ignorere. Få styr på den. Der er dog også andre søgemaskiner, du skal holde øje med. YouTube er f.eks. Danmark næstmest populære søgemaskine. Det er værd at være opmærksom på, hvis du har meget videocontent. Microsofts søgemaskine (Bing) er ikke lige så populær som Google, men den ligger ofte på de computere, der har Edge som browser. Vi kan se, at der kommer trafik derfra, men langt fra så meget som fra Google. Brug derfor ikke energi på den, men optimér i forhold til forbrugerne, og så kommer Bing nok forbi og indekserer dit website eller webshop. På samme måde som Google gør.
Contenti er et content marketingbureau med speciale i e-commerce, webkommunikation og -strategi. Vi arbejder med projektledelse, webshops, nyhedsbreve, websites og søgemaskineoptimering (SEO).
© Contenti
Tietgensgade 72
1704 København V.
Tlf.: 29 70 50 30
E-mail: hello@contenti.dk
CVR-nr.: 42096415
Vi bruger sporingscookies på vores hjemmeside for at forbedre vores marketingkampagner. Vi kan spore, hvordan du har tilgået vores hjemmeside, hvilke reklamer, du har klikket på, og hvilke sider du har besøgt. Læs mere