Opdatér webshoppen

En webshop kører desværre ikke at sig selv. Den skal passes, plejes og opdateres. Kunderne skal have følelsen af, at der hele tiden sker nye og spændende ting i webshoppen. På den måde bliver webshoppen et spændende sted at besøge for kunderne.

Kunderne forlader webshoppen

Det er de små ting, der afgør, om de besøgende kigger og køber eller de forlader webshoppen uden at komme varer i kurven. Hvis de besøgende forlader webshoppen, er det langt fra sikkert, at de kommer igen. Hvis de forlader webshoppen på grund af manglende content, kommer de med sikkerhed ikke igen. De vil ikke handle et sted, hvor hvor der mangler content. Det skaber utryghed og giver et indtryk af, at webshoppen ikke bliver vedligeholdt – og at der ikke er styr på tingene.

Webshoppen mangler billeder

Forbrugerne stoler ikke på webshops, hvor der er fejl. Den oplevede risiko og usikkerhed der er forbundet med onlinebetaling og e-commerce f.eks. phising osv. gør, at konsekvensen af alle små forsømmelser og fejl bliver mangedoblet i webshops. Det er derfor nødvendigt at sikre sig, at webshoppen er opdateret. Altid.

69 % af kunderne forventer at se nye varer, når de besøger webshoppen

Det er ikke nok at undgå fejl. Salesforce har undersøgt, hvad forbrugerne ønsker, når de besøger en webshop. 69 % af kunderne forventer faktisk at se nye varer, når de besøger webbutikken næste gang. Det vil sige, at en statisk webshop ikke tiltaler kunderne. En webshop skal følge med årstiden, trends osv. Den må for alt i verden ikke blive forsømt, det koster kunder, omsætning og overskud.

Onlineshopping begynder offline

Hvis du tænker, at virksomheden alligevel sælger mest off-line/i butikkerne, og derfor behøver du ikke give webshoppen den store opmærksomhed, tager du fejl. ROPO (research online; purchase off-line) er den anden side af e-commerce og webshops. 56 % af alle off-linekøb er påvirket digital. Det kan være, at kunden har kigget på din webshop for at se, hvilke varer du har for så at komme ned i butikken. Eller endnu værre se i din webshop, hvilke varer du ikke har for så at handle et andet sted. Derfor må du ikke forsømme dit website, det koster kunder.

 

Skal din virksomhed gøre noget ved sin webshop f.eks. sikre, at webshoppen altid er opdateret, så kontakt os og hør, hvad vi kan gøre for dig.

Læs også om

Tekster og tekstforfatning

Skriv tekster, der rammer kundernes købemotiv​

Optimér webshoppen

Test content og få flotte resultater med salget i webshoppen

Kontakt os for at høre mere

Ring

Du er velkommen til at ringe, hvis du har brug for hjælp med din kommunikation

29 705030

Contenti er et content marketingbureau med speciale i e-commerce, webkommunikation og -strategi. Vi arbejder med projektledelse, webshops, nyhedsbreve, websites og søgemaskineoptimering (SEO).

© Contenti

Tietgensgade 72
1704 København V.
Tlf.: 29 70 50 30
E-mail: hello@contenti.dk
CVR-nr.: 42096415

Vi bruger sporingscookies på vores hjemmeside for at forbedre vores marketingkampagner. Vi kan spore, hvordan du har tilgået vores hjemmeside, hvilke reklamer, du har klikket på, og hvilke sider du har besøgt.  Læs mere