Læs også om
Forstå forbrugernes søgemønstre
Få en fordel ved at forstå forbrugernes søgemønstre
SEO og marketing
SEO og marketing giver stor effekt, når de spiller sammen
Godt indhold handler om andet og mere end gode og informative beskrivelser af varerne og smukke billeder. Der er helt andre årsager til, at content også er vigtigt. Det er kort og godt Google. Google indekserer webshoppens indhold, så kunderne kan finde varerne, når de søger efter dem. Nøglen til at blive fundet på søgemaskinerne hedder kort og godt søgemaskineoptimering (okay, det var lidt langt), men så SEO.
Der er rigtig mange, der søger efter varer på Google. Det bliver anslået, at 40 % af alle online-shoppere begynder deres shoppetur med en søgning. Hvis kunderne søger efter varer, og din webshop ikke er indekseret på Google, så kommer webshoppen ikke op på Googles resultatside. Og, ja, så besøger kunderne ikke din webshop. Derfor skal du have styr på din SEO.
Der er flere parametre, der afgør, hvorfor og hvordan webshoppen bliver indekseret i Google. Et af dem er content. Det anslås, at content udgør 23 % af årsagen til, hvordan Google indekserer lige præcis din webshop.
40 % af online shoppere begynder deres online-shoppetur med en søgning.
Købernes såkaldte brugersignaler er også vigtige, de står for ca. 20 % af årsagen indekseringen. Hvis content er på plads, så er vi allerede kommet langt, fordi det er lidt selvforstærkende. Hvis indholdet i webshoppen eller websitet er godt, er der også en chance for, at brugerne f.eks. bliver længere i webshoppen, hvilket forbedrer bounceraten, hvilket igen påvirker brugersignalerne i positiv retning. Som slutteligt påvirker indekseringen på Google i positiv retning.
Det er relativt nemt at gøre noget ved indhold og SEO. Det kræver ikke nødvendigvis større teknisk viden og eller store investeringer. Det kræver tid, og det tager tid, inden resultaterne viser sig. Til gengæld er det en forbedring, der også giver værdi på den lange bane modsat en annonce- eller Adwordskampagne, som er ovre, når bannerne eller søgeordet bliver taget ned. Forbedringerne i content er blivende og vil være, der så længe websitet eksisterer.
Skal din virksomhed gøre noget ved sit indhold med relation til SEO, så kontakt os og hør, hvad vi kan gøre for jer.
Få en fordel ved at forstå forbrugernes søgemønstre
SEO og marketing giver stor effekt, når de spiller sammen
Du er velkommen til at ringe, hvis du har brug for hjælp med din kommunikation
29 705030
Contenti er et content marketingbureau med speciale i e-commerce, webkommunikation og -strategi. Vi arbejder med projektledelse, webshops, nyhedsbreve, websites og søgemaskineoptimering (SEO).
© Contenti
Tietgensgade 72
1704 København V.
Tlf.: 29 70 50 30
E-mail: hello@contenti.dk
CVR-nr.: 42096415
Vi bruger sporingscookies på vores hjemmeside for at forbedre vores marketingkampagner. Vi kan spore, hvordan du har tilgået vores hjemmeside, hvilke reklamer, du har klikket på, og hvilke sider du har besøgt. Læs mere