I dette blogindlæg får du 5 smarte ideer til, hvordan du kan gøre dit nyhedsbrev bedre. Altså 5 såkaldte best practices. Det er lige fra at øge open raten til at øge salget via nyhedsbrevet. Vi har kigget Optinly over skulderen og samlet de bedste tricks i dette indlæg i vores marketingblog.
Nr. 1: Send nyhedsbrevet på det rigtige tidspunkt
Hvis du sender nyhedsbrevet omkring det tidspunkt, hvor dine læsere normalt åbner nyhedsbrevet, er der selv sagt større chance for, at de åbner det. Det lyder indlysende. Alligevel, er der mange, der ikke ved, hvornår det er bedst at sende deres nyhedsbrev. Det ved du, naturligvis. Ifølge Google er det tirsdag, men hvornår på dagen. Og gælder det også for dig? Du kan se i nyhedsbrevssystemet, hvornår dit nyhedsbrev bliver åbnet.
Nr. 2: Tænk grundig over subjectlinen
Det er en gammel traver, men måske en af de vigtigste. Subjectlinen er vigtigt. Det er, udover afsenderen, det første modtagerne ser, når de kigger i deres indboks. Og hvis subjectlinen er kedelig, åbner modtagerne ikke nyhedsbrevet. Tænk på, at der ligger mange e-mails og kæmper om modtagerens opmærksomhed. Hvordan klarer du dig i den konkurrence? Du kan f.eks. splitteste subjectlinen. Dit nyhedsbrevssystem kan sandsynligvis hjælpe dig og måske endda automatisk sende testvinderens subjectline ud til resten af modtagerne.
Nr. 3: Giv rabat
Hvis du vil øge sandsynlig for, at dit nyhedsbrev bliver åbnet, kan du give en rabat. Open raten på velkomstmailen er helt op til 80 % og CTR (andelen af folk, der klikker på et link i nyhedsbrevet) er helt oppe på 25 %. Det er naturligvis meget forskelligt fra branche, mail osv. Noget tyder dog på, at åbningsraten er højere i velkomstmailen end i andre mails. Og hvis du lærer modtagerne, at din mail er værd at åbne, øger du sandsynligheden for, at de også åbner den de næste gange.
Nr. 4: Personalisér nyhedsbrevet
Sandsynligheden for, at vi åbner et nyhedsbrev, stiger jo mere relevant indholdet er for modtageren. Det siger næsten sig selv, men mange nyhedsbrevet er ikke personaliseret. Det kræver naturligvis at det tekniske set up, kan det. Det er lige fra subjectlinen til indhold. Send content modtagerne interesserer sig for.
Nr. 5: Brug video
Det er faktisk få nyhedsbreve, der er video i. Det er en skam for CTR’en er meget højere, når det er video i nyhedsbrevet. Årsagen til, at der er video i så få mails, skal nok findes i, at det tager tid at lave video, men det giver altså resultater. Det øger også open raten og mindsker antallet af modtagere, der unsubscriber.
5 gode råd som kan gøre dit nyhedsbrev bedre. Nogle er lettet at gå i gang med. Andre kræver lige lidt ekstra, men de er det helt klart værd.
Læs mere om nyhedsbreve.