Black Friday er for alvor blevet en begivenhed. Til trods for anti-købebevægelser og bæredygtighedsfokus er der ingen, der kan tage Black Friday fra os. Hvis du vil have gang i webshoppen, er du nødt til at spille med. Der er en forventning om, at du gør det. Kunderne forventer det. Problemet er naturligvis, at det godt kan være svært at sælge noget op til Black Friday.
Der er flere fifi & finter, der kan få kunder i butikken. Det klart billigste trick er nyhedsbrevet. Det har vi efterhånden fundet ud af.
10 gange så mange
Marketingplatform har kigget i tallene, og der er en klar trend. De kan se, at i ugen op til Black Friday bliver der sendt 10 gange så mange nyhedsbreve som normalt. Det gør der naturligvis, fordi det virker. Og fordi det er billigt. Den eneste udgift er, udover den tid vi bruger på at skrive dem, prisen på din mailplatform. Hvis den har en fast pris, så er det jo sådan set gratis at sende nyhedsbrevet. Uanset hvad, så er det minimalt, hvad det koster at sende nyhedsbrevet – og ROI’en er fantastisk.
30 gange så mange
På selve Black Friday går det helt amok. Der bliver der virkelig sendt mange nyhedsbreve ud. Der bliver nemlig sendt 30 (tredive) gange så mange nyhedsbreve som på en normalt travl dag. Så hvis du synes, at din mailboks bliver fyldt på Black Friday, er der en årsag til det. Med fare for at gentage os selv, så bliver indboksen fyldt op, fordi det kan betale sig. Det er god og sund fornuft. Send nyhedsbrevet og se, hvordan omsætningen stiger.