Indrømmet. Der er mange statistikker om web, online, e-commerce osv. Der så mange, at det nogle gange godt kan være lidt svært at forhold sig til dem. Hvilke er vigtige og hvilke kan jeg stole på. Vi har kigget lidt rundt og fundet nogle, vi tænker, du bør forholde dig til.
Content er dobbelt så vigtigt
68 % af alt online begynder med en søgning. Er dine webshop søgemaskineoptimeret?
Lidt over halvdelen (53,3 %) af al webtrafik er organisk.
Jo flere links du får dit website; jo mere trafik sender Google dine vej.
Organisk trafik er lidt mere end 5 gange mere effektivt end paid traffic (Men hvor længe? Se, hvor meget de betalte annoncer efterhånden fylder på første SERP)
10 % af al søgetrafik kommer fra voice. (Siri: er det rigtigt?)
Bing står for bare 6 % af al søgetrafik. (Google har 88 %)
De tre øverste søgeresultater på Google får 75 % af klikkene. (Puha, hvor ligger du?)
Bare rolig der er mere.
Det øverste søgeresultat på Google får 32 % af alle kliks. (Endnu værre!)
92 % af alle, der søger på Google kommer ikke om på side to. (Hvis du ligger på side 3 er du helt væk:-))
I 55 % af tilfældene kommer videoresultater op, når folk søger. (Hvis du ikke har lavet video, er der måske en genvej til at komme højere op i søgeresultaterne)
Så lad nu være med kun at fokusere på designet af dit website eller onlineshop. Husk også, at indholdet skal være på toppen. Dermed ikke sagt, at design ikke vigtigt for det er det, men det er bare ikke så vigtigt som indholdet og slet ikke så vigtigt, som vi går og tror. Der er dog stadig brancher, hvor designet er ret vigtigt. Det er især inden for e-commerce, SaaS, bureauverdenen og advokatvirksomheder. I de brancher skal design, content og UX spille sammen, så vi opnår det bedste resultat.
Læs mere om website.