Få succes med SEO

Der er mange myter, hemmeligheder og hjemmebryggede sandheder om søgemaskineoptimering – populært kaldet SEO. Årsagen til alle de rygter osv. skal findes i, at Google ikke offentliggør alle de elementer, der indgår i den algoritme, Google bruger til at vurdere hjemmesider og webshops osv. Den algoritme afgør, hvilket sites og shops der kommer øverst på, når brugeren søger på Google – blandt SEO-folk kaldet SERP’en (search engine result page). Derfor tester og eksperimenter mange virksomheder for at finde ud af, hvad der får den længere frem i søgeresultaterne.

SEO

Tre elementer

Der er dog tre elementer, du med sikkerhed skal have styr på, hvis du vil klare dig godt på Google. Hvis du vil ligge godt i SERP’en og blive fundet, når folk søger, skal du have styr på:

  • Teknik
  • Content
  • Linkbuilding

Det lyder jo ikke af så meget, men det er en ordentlig mundfuld. Det gode er, at du kan gøre noget ved alle tre.  

Teknikken

Hvis du vil klare dig godt på SERP’en, kræver det, at du har styr på teknikken. Teknikken er selve fundamentet. Hvis dit webshop eller website ikke har et shop- eller CMS-system, der kan indekseres af Google, så kan du have nok så meget indhold og nok så mange backlinks. Hvis teknikken ikke spiller, vil alt dit hårde arbejde med SEO ikke give det ønskede resultat. Få styr på teknikken, og du kan gå videre til at se på dit indhold.

Content

Det, Google lever af, er indhold. Grund til, at Google overhovedet findes, er, at de søgemaskiner, der var i forvejen f.eks. Jubii, langt fra kunne levere det indhold brugerne ønskede. Google var i stand til at levere relevante søgeresultater. Hvis vi udelukkende kigger på de organiske søgeresultater (ikke annoncer osv.), er det udelukkende indhold virksomheder, organisationer, klubber, privatpersoner osv. stiller til rådighed. Google er så i stand til via sin algoritme at vise de mest relevante resultater for brugerne. Google har lært lige præcis, hvad folk vil have, når de søger efter præcis det stykke indhold. I det fleste tilfælde. Resultaterne er content eller indhold. For brugerne er indholdet vigtigt, derfor skal det passe til brugernes søgninger. Derfor skal du have indhold, der passer til brugerne søgninger og ønsker. Find ud af, hvad brugerne søger efter og skriv om det.  

Backlinks

Backlinks eller bare links er noget vigtigste. Det giver god mening. Jo flere der linker til dig; jo bedre/vigtigere må dit website nødvendigvis være. Det giver god mening. Sådan da. Det siger måske ikke nødvendigvis noget om kvaliteten, men om folks lyst til at linke til dit website. Det går derfor ud på at få folk til at linke til dig. Den bedste måde at gøre det på, er ved at lave indhold brugerne har lyst til at linke til. Det kan du gøre på mange måder. Hvor du selv kan klare teknikken og content, kan du ikke selv lave backlinks. Du kan lave content, som er godt, og håbe på at brugerne vil linke til det. 

Det var tre områder, du skal have styr på, hvis du vil have en chance for at komme på side et på Google. Kampen er hård, du skal derfor arbejde med ovenstående for at få succes med din SEO.

Læs mere om SEO.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Dansk onlinehandel har sat rekord atter engang. Selv en russisk invasion og en stigende rente har ikke kunnet stoppe folk

Betalingsapps er blevet danskernes foretrukne betalingsmetode online. Vi har tidligere skrevet om betalingsformer, men siden da er der sket et

Zalando er stadig den mest populære webshop i Danmark. I hvert fald hvis vi kigger på, hvor danskerne handler. Det

Inflationen har for længst vist sit grimme ansigt. Det er en kæmpe trussel for webshops og virksomheder generelt. En undersøgelse

Kun 11 % af danske virksomheder har onlinesalg til EU. Det viser en undersøgelse fra DI. DI medtager godt nok

Mange af os lever af vores onlinesalg. Men hvordan står det egentlig til med virksomhedernes onlinesalg i Danmark 2022? Det

Om os

Contenti er en content marketingbureau, der arbejder med content og indhold til webshops, nyhedsbreve og websites samt webstrategi.

Seneste posts

© Contenti

Tietgensgade 72, kld.
1704 København V.
Tlf.: 29 70 50 30
E-mail: hello@contenti.dk
CVR-nr.: 42096415

Vi bruger sporingscookies på vores hjemmeside for at forbedre vores marketingkampagner. Vi kan spore, hvordan du har tilgået vores hjemmeside, hvilke reklamer, du har klikket på, og hvilke sider du har besøgt.  Læs mere