Familier med teenagere er danske mestre i onlinehandel. De handler i gennemsnit fem gange om måneden og køber i alt for 2000,- kr. Det er 200,- kr., end nummer to, som er familier med småbørn. Hvis du i din målgruppe har familier, er der klart muligheder. Det er faktisk et kæmpe potentiale, for familier med teenagere udgør 20 % af forbrugerne, mens familier med småbørn udgør 10 % og så køber de mere end de andre målgrupper.
Det er sikkert lidt overraskende for nogle, men det er de unge forbrugere, der handler mindst online. Det viser tal fra DI.
Mobiltelefonen er populær
Hvis vi zoomer lidt ind på familier med teenagere, ser vi bl.a., at de voksne i familien har en gennemsnitsalder på 41 år, mens alderen spænder fra 31 til 49 år. Der er en lille overvægt af mænd (54 %), der handler. Det er oftest mobiltelefonen, der bliver brugt til at handle online. Mobiltelefonen bliver brugt til hele 53 % af indkøbene. Halvdelen betaler med kreditkort (52 %), mens 35 % betaler med en mobilapp.
Fysiske varer kommer oftest i kurven
Når familier med teenagere handler online er det ofte varer og produkter (fysiske produkter), der bliver købt efterfulgt af rejser & oplevelser samt onlineunderholdning, men der er langt mellem grupperne. Varer og produkter står for hele 83 % af onlinehandlerne, mens rejser & oplevelser samt onlineunderholdning begge står for 6 %.
Familierne har et høj forbrug, hvilket betyder, at der er muligheder, hvis din webshop på en eller anden måde kan henvende sig til familierne.
Læs hele undersøgelsen fra DI og Epinion.
Læs mere om e-commerce.