Fire ting der ødelægger eller øger onlinesalget

Der er nogle ting, der er helt afgørende for, om det er dig eller dine konkurrenter, der får lov til at sælge varen til kunden. Vi skriver får lov til, for der er nogle gange rigtig mange om buddet. Nogle gange er det små ting, der skal til for at få salget andre gange nogle lidt større. Vi har kigget på IRI-rapporten og fundet de fire ting, vi kan forbedre for at øge vores chance for at få salget. 

1. Placeringen af varen

Vi ved det godt, men tænker måske ikke altid over det, men det har naturligvis betydning, hvor varen er i webshoppen. Altså om den er på side 1 eller 5. Jo længere fremme varen er; jo større er chancen for at den bliver set – og købt. Der er faktisk en kæmpe forskel på, om varen er på side 1 eller side 2. Hvis du flytter en vare fra side 2 til side 1, løfter det salget med 50 %. 

Øg chance med 50 %

2. Forbedring af produktsiden

Det er ikke nok, at varen er i webshoppen. Siden skal også konvertere. Der er en kæmpe effekt i at få produktsiden til at spille. Hvis du forbedrer produktsiden, kan du løfte salget et sted mellem 42 % og 58 % Og det er nemt at gøre noget ved. Der findes en masse værktøjer, du kan bruge til at forbedre dine produktsider. Brug dem.

3. Prisen

Det er ikke sjovt at konkurrere på prisen. Det er et af de dårligste konkurrenceparametre, fordi det er et af de nemmeste at efterligne og slå. Konkurrenterne kan jo bare sætte en lavere pris. I nogle (mange) brancher får du ikke salget, hvis du ikke har en lav pris, du skal med andre ord matche dine konkurrenters pris særligt, hvis det er de samme eller komplementære produkter. Det kan godt betale sig, der er op til 20 % risiko for at tage salget, hvis du ikke er konkurrencedygtig på prisen.

Prismatch

4. Brugervurderinger

Brugervurderinger, testimonials, anmeldelser, reviews osv., er vigtige. Der var en periode, hvor alle varer alle steder havde en række stjerner og udsagn fra kunder, som andre onlineshoppere kunne se. De er stadige vigtige. Faktisk så vigtige, at det kan mere end fordoble salget, hvis der hurtigt kommer en bedømmelse på produktet. Hvis dine kunder har mulighed for at bedømme dine varer, skal du være sikker på, at bedømmelsen hurtigt kommer ud på sitet. Det kan godt betale sig.

Dansk onlinehandel har sat rekord atter engang. Selv en russisk invasion og en stigende rente har ikke kunnet stoppe folk

Betalingsapps er blevet danskernes foretrukne betalingsmetode online. Vi har tidligere skrevet om betalingsformer, men siden da er der sket et

Zalando er stadig den mest populære webshop i Danmark. I hvert fald hvis vi kigger på, hvor danskerne handler. Det

Inflationen har for længst vist sit grimme ansigt. Det er en kæmpe trussel for webshops og virksomheder generelt. En undersøgelse

Kun 11 % af danske virksomheder har onlinesalg til EU. Det viser en undersøgelse fra DI. DI medtager godt nok

Mange af os lever af vores onlinesalg. Men hvordan står det egentlig til med virksomhedernes onlinesalg i Danmark 2022? Det

Om os

Contenti er en content marketingbureau, der arbejder med content og indhold til webshops, nyhedsbreve og websites samt webstrategi.

Seneste posts

© Contenti

Tietgensgade 72, kld.
1704 København V.
Tlf.: 29 70 50 30
E-mail: hello@contenti.dk
CVR-nr.: 42096415

Vi bruger sporingscookies på vores hjemmeside for at forbedre vores marketingkampagner. Vi kan spore, hvordan du har tilgået vores hjemmeside, hvilke reklamer, du har klikket på, og hvilke sider du har besøgt.  Læs mere