Hvilke brancher er bedst til at få permissions?

Tilmeldingsformular

Hos Contenti er det ikke nogen hemmelighed, at vi er glade for nyhedsbreve. Meget glade endda. Hvis vi tænker over det, så er nyhedsbrevet faktisk en af de eneste former for marketing, hvor forbrugerne siger: “Fint, du må gerne sende reklamer til mig.” De tager en bevidst valg og giver os lov til at sende nyhedsbreve og anden marketing til dem.

En af de store udfordringer ved e-mailmarketing er at få lov til at sende nyhedsbreve til forbrugerne, de såkaldte permissions. De kan være forbundet med meget store bøder at sende e-mailmarketing til forbrugere, der ikke har givet sit samtykke. Meget dyrt. Få styr på det. Se evt. mere i Forbrugerombudsmandens spamvejledning.

Nuvel, en af måderne vi kan få et “forudgående og frivilligt samtykke” fra kunderne er via forskellige former for tilmeldingsformularer. Men hvor nemt er det egentlig at få kunderne til at udfylde en tilmeldingsformular på websitet?

Medie og underholdning

Det er medie- og underholdningsbranchen, der har klar størst succes med at få de besøgende på websitet til at udfylde en formular – herunder tilmelding til nyhedsbrevet. Medie- og underholdningsbranchen er faktisk næsten dobbelt så dygtige som den næstbedste branche, hvilket er catering- og restaurantionsbranchen. 

Formularer og permissions

Bureauer ligger i bunden

I modsatte ende ligger brancher under betegnelser bureauer og ejendomshandler. Nu er det en undersøgelse, der har overvejende amerikanske kunder, men ikke kun. Derfor kan der være en lille skævvridning i, at ejendomshandler og bureauhjælp foregår på anden måde overthere, hvilket påvirker permissionindsamlingen.

Tag et kig på tallene og få et fingerpeg om, hvor stor succes du kan forvente, når du prøver via formularer at få folk til at give dig lov til at sende et nyhedsbrev til dem. Se hele undersøgelsen fra Unbounce.

Læs mere om nyhedsbreve.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Dansk onlinehandel har sat rekord atter engang. Selv en russisk invasion og en stigende rente har ikke kunnet stoppe folk

Betalingsapps er blevet danskernes foretrukne betalingsmetode online. Vi har tidligere skrevet om betalingsformer, men siden da er der sket et

Zalando er stadig den mest populære webshop i Danmark. I hvert fald hvis vi kigger på, hvor danskerne handler. Det

Inflationen har for længst vist sit grimme ansigt. Det er en kæmpe trussel for webshops og virksomheder generelt. En undersøgelse

Kun 11 % af danske virksomheder har onlinesalg til EU. Det viser en undersøgelse fra DI. DI medtager godt nok

Mange af os lever af vores onlinesalg. Men hvordan står det egentlig til med virksomhedernes onlinesalg i Danmark 2022? Det

Om os

Contenti er en content marketingbureau, der arbejder med content og indhold til webshops, nyhedsbreve og websites samt webstrategi.

Seneste posts

© Contenti

Tietgensgade 72, kld.
1704 København V.
Tlf.: 29 70 50 30
E-mail: hello@contenti.dk
CVR-nr.: 42096415

Vi bruger sporingscookies på vores hjemmeside for at forbedre vores marketingkampagner. Vi kan spore, hvordan du har tilgået vores hjemmeside, hvilke reklamer, du har klikket på, og hvilke sider du har besøgt.  Læs mere