Hvilke services sælger bedst online?

Streaming

Der er gang i onlinesalget af services. 3 ud af 4 danskere køber services online. Det er især streamingtjenester inden for musik, film, tv-serier og lydbøger, vi køber online. Sidste år alene blev, der købt for 17 milliarder kroner services online. Det viser en undersøgelse fra betalingsgatewayen Nets. 

Streamingtjenester er populære online

Næsten hver anden dansker (47 %) har købt en streamingtjeneste. Blandt de 18-29 årige er det helt oppe på 67 %, altså to ud af tre har købt streaming online.

Streamingtjenester var den mest solgte service online, mens medlemskaber af sportsklubber, fitness og andre foreninger ligger på andenpladsen på trods af pandemien. Noget så low involvement som forsikringer ligger på tredjepladsen. 13 % har købt forsikring online, hvilket faktisk svarer til næste 5 mia. kr. Det er især de unge (18-29 årige), der har været forbi den virtuelle forsikringsmægler.

Onlinekøb af services i procent

Onlinekøb af services i kroner og ører

Hvis vi kigger på onlinesalget i kroner og ører, så er billedet lidt anderledes. Streamingtjenester ligger stadig i toppen, men vi bruger flere penge på forsikringer. Sidste år blev der købt for 4,5 mia. kr. forsikringer. 

Sammenlagt brugte danskerne 17 mia. kr. på at købe services online. Det er dog stadig et stykke efter omsætningen på fysiske varer, som var på 57,6 mia. kr.

Onlinekøb af services i kroner og ører

De unge streamer tv

Hvis vi dykker ned i tallene, kan vi se, at det især er de unge og midaldrende, der streamer tv – og ikke overraskende musik.

63 % af de 18-29 årlige abonnerer på tv.
71 % af de 30-49 årige abonnerer på tv.
46 % af de 50-64 årige abonnerer på tv.
26 % af de 65-79 årige abonnerer på tv.

På musik er resultatet endnu mere tydeligt.

50 % af de 18-29 årlige abonnerer på musik.
41 % af de 30-49 årige abonnerer på musik.
25 % af de 50-64 årige abonnerer på musik.
9 % af de 65-79 årige abonnerer på musik.

Se hele undersøgelsen Dansk e-handel fra Nets.

Læs mere om e-commerce.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Dansk onlinehandel har sat rekord atter engang. Selv en russisk invasion og en stigende rente har ikke kunnet stoppe folk

Betalingsapps er blevet danskernes foretrukne betalingsmetode online. Vi har tidligere skrevet om betalingsformer, men siden da er der sket et

Zalando er stadig den mest populære webshop i Danmark. I hvert fald hvis vi kigger på, hvor danskerne handler. Det

Inflationen har for længst vist sit grimme ansigt. Det er en kæmpe trussel for webshops og virksomheder generelt. En undersøgelse

Kun 11 % af danske virksomheder har onlinesalg til EU. Det viser en undersøgelse fra DI. DI medtager godt nok

Mange af os lever af vores onlinesalg. Men hvordan står det egentlig til med virksomhedernes onlinesalg i Danmark 2022? Det

Om os

Contenti er en content marketingbureau, der arbejder med content og indhold til webshops, nyhedsbreve og websites samt webstrategi.

Seneste posts

© Contenti

Tietgensgade 72, kld.
1704 København V.
Tlf.: 29 70 50 30
E-mail: hello@contenti.dk
CVR-nr.: 42096415

Vi bruger sporingscookies på vores hjemmeside for at forbedre vores marketingkampagner. Vi kan spore, hvordan du har tilgået vores hjemmeside, hvilke reklamer, du har klikket på, og hvilke sider du har besøgt.  Læs mere