Vi kan alle godt lide et flot og lækkert website. Det gør shoppingoplevelsen til noget særligt. Derfor tror mange, at designet er vigtigst og glemmer helt usability’en og indholdet.
Content er dobbelt så vigtigt
Content er faktisk mere vigtigt end designet. Unbounce har undersøgt det. I deres omfattende Conversion Benchmark Report slår de fast at:
På en landingside er teksten dobbelt så vigtig for din konvertering set i forhold til dit design.
Så tekstforfattere, contentcreators, journalister, og hvad de ellers hedder laver et virkelig vigtigt stykke arbejde.
Ikke en mavefornemmelse
Det er ikke bare en smart mavefornemmelse, vi har på kontoret, fordi vi arbejder med indhold og content. Unbounce har undersøgt 16 større industrier, 186 millioner besøg, 19 millioner konverteringer og 34.000 landingpages. Det må vist være godt til, at vi tror på det.
I den nedenstående eksempel har fokus ikke være på indholdet, hvilket er synd, for resten ser ud til at være på plads.
Så lad nu være med kun at fokusere på designet af dit website eller onlineshop. Husk også, at indholdet skal være på toppen. Dermed ikke sagt, at design ikke vigtigt for det er det, men det er bare ikke så vigtigt som indholdet og slet ikke så vigtigt, som vi går og tror. Der er dog stadig brancher, hvor designet er ret vigtigt. Det er især inden for e-commerce, SaaS, bureauverdenen og advokatvirksomheder. I de brancher skal design, content og UX spille sammen, så vi opnår det bedste resultat.