I mange år var computeren det eneste sted, vi kunne læse e-mail og elektronisk nyhedsbreve.
De tider er for længst bag os. I dag hører vi, at alle nyhedsbreve bliver læst på mobilen. I teorien kunne vi måske være ligeglade bare det bliver læst. Det er dog alligevel være lige at tænker over. Der er noget indhold, der bare egner sig bedre til desktop/computer end på mobilen. Nogle filer f.eks. PDF’er kan godt være besværlige at læse og filer kræver, vi skal scrolle, hvilket ikke er særlig praktisk og vandret scrol er både irriterende og umuligt.
Onlinevirksomheder og nyhedsbreve
Marketingplatform, som er en dansk mailplatform, har undersøgt det. Hvis vi kigger på B2C onlinevirksomheder, viser det sig, at nyhedsbrevene åbnet på følgende devices:
- 48 % desktop
- 44 % mobilen
- 7 % tablet
Hvis vi kigger på tallene for de seneste seks måneder. Og det forholder sig sådan med dit jeres nyhedsbrev, må du lige undersøge. Tallene viser, at computer stadig bliver brugt til at læse nyhedsbrev. Der er ikke mobile only, eller helt så mobilt som vi troede. Det er naturligvis også muligt, at der er forskel på brancher, målgrupper mm.
Offlinevirksomheder og nyhedsbreve
Tallene er sjovt nok anderledes, hvis vi kigger på offlinevirksomheder eller mere traditionelle virksomheder. At der er en forskel er overraskende, hvorfor skulle der være det? Nyhedsbrevene fra offlinevirksomhederne bliver åbnet på følgende devices:
- 38 % desktop
- 56 % mobilen
- 5% tablet