Kombinationen af butik og webshop har vist sig at få den bedste effekt af kampagner. Kombinationen af de to kan faktisk være op til en tredjedel mere effektiv, når online og offline arbejder sammen.
Kampagnerne giver bedre resultater
Særligt ved store reklamekampagner, hvor mange mediegrupper er i spil, vil du opleve en større effekt, hvis du både har butikker og en webshop. Det viser en undersøgelse fra Analytic Partners. Det skyldes, at både online- og offlineoplevelser er vigtige for forbrugerne. Det viser sig nemlig, at virksomheder, der er tilstede både off- og online, får meget større effekt af deres kampagner.
32 % større effekt
Det gode er, at en kombination altså, hvis virksomheder har butikker og en webshop, så kan det tilsammen give et kampagneløft af ROI’en på op til 32 %. Så inden du hænger lukkeskiltet i vinduet og låser døren for sidste gang, kunne det være smart lige at se på, hvor stor den samlede effekt af dine kampagner er.
Ingen kannibalisering
Det viser også, at kampen mellem webshop og butik ikke er et enten-eller, men et både-og. Den kannibalisering, vi frygter, er uberettiget, fordi den ene kannibaliserer ikke på den anden, men de arbejder i stedet sammen for tilsammen at give et bedre resultat.