Læg en strategi for nyhedsbrevet

Næsten halvdelen (42 %) af danske firmaer, der arbejder med nyhedsbreve, har ingen strategi deres nyhedsbreve. Sat lidt på spidsen betyder det, at de ikke ved, hvorfor de sender nyhedsbreve. Det viser en undersøgelsen folkene bag Email Summit har lavet.

Nyhedsbrevsstrategi

Der er i virksomheden sandsynligvis en forståelse for, at det er vigtigt at sende nyhedsbreve. Der er trods alt afsat ressourcer til at arbejde med e-mailmarketing, nyhedsbreve og CRM. Udbyttet bliver dog aldrig optimalt, fordi det måske ikke er klart, hvad formålet med nyhedsbrevene egentlig er. 

En strategi sikrer retning, resultater og motivation

Det skal der naturligvis gøres noget ved. En strategi for nyhedsbrevet giver retning, resultater og motivation. Hvis vi kan se formålet og resultater med vores arbejde, bliver vi også mere motiverede, hvilket giver bedre resultater.  Det siger sig selv – eller gør det? 

Det er åbenbart ikke så oplagt, som vi synes, for mange virksomheder har ikke en strategi for nyhedsbrevet.

42 % af danske virksomheder der arbejder med e-mailmarketing har ingen strategi

Det er dog ikke den rene elendighed. Det gode er, at 82 % danske virksomheder arbejder med e-mailmarketing. Det er vi glade for at høre, for nyhedsbreve giver kæmpe værdi for både salg og retention. Det er en af de billigste marketingdiscipliner, hvis vi udelukkende ser på ROMS (return on marketing spend).

En strategi giver resultater

Der er desværre bare ikke en struktureret tilgang til arbejdet med e-mailmarketing alle steder. Det giver som nævnt stor værdi at have en strategi. Det viser resultaterne. Blandt de mest succesfulde virksomheder, der arbejder med e-mailmarketing, har 83 % en strategi. Det viser bare, at den værdi en strategi giver ikke må undervurderes.

Indhold til strategien

Der en række punkter, der med fordel kan inkluderes i strategien:

  • Hvordan får vi permissions?
  • Hvilke former for nyhedsbrev skal vi sende?
  • Hvilke KPI’er arbejder vi med?
  • Hvordan segmenterer vi?
  • Hvilke automatiserede flows skal virksomheden have?

Et sidste indspark er derfor: Få lagt en strategi for nyhedsbrevene og se resultaterne. 
 

Skal din virksomhed have hjælp sin e-mailmarketing, så kontakt os og hør, hvad vi kan gøre for jer.

Læs også om

Send flere nyhedsbreve

De mest succesfulde virksomheder er dem, der sender flest nyhedsbreve

Manglende tid

Den største trussel mod succesfuld e-mailmarketing er manglende tid

Kontakt os for at høre mere

Ring

Du er velkommen til at ringe, hvis du har brug for hjælp med din kommunikation

29 705030

Contenti er et content marketingbureau med speciale i e-commerce, webkommunikation og -strategi. Vi arbejder med projektledelse, webshops, nyhedsbreve, websites og søgemaskineoptimering (SEO).

© Contenti

Tietgensgade 72
1704 København V.
Tlf.: 29 70 50 30
E-mail: hello@contenti.dk
CVR-nr.: 42096415

Vi bruger sporingscookies på vores hjemmeside for at forbedre vores marketingkampagner. Vi kan spore, hvordan du har tilgået vores hjemmeside, hvilke reklamer, du har klikket på, og hvilke sider du har besøgt.  Læs mere