Læs også om
Send flere nyhedsbreve
De mest succesfulde virksomheder er dem, der sender flest nyhedsbreve
Læg en strategi
En strategi for nyhedsbrevene giver fokus og skaber resultater
Mangel på tid er en stor årsag til, at nyhedsbreve ikke bliver den succes, de burde. Det er en fejl. Nyhedsbreve er en stor kilde til øget salg og forbedret retention. Det er en billig, effektiv, hurtig og nem måde at få kontakt til sin målgruppe. Det burde det i hvert fald være.
Det burde være nemt, men noget tyder på, at det ikke er så nemt, som det lyder. Der bliver nemlig ikke forfattet og sendt så mange nyhedsbreve, som intentionen er.
Årsagen til, at der bliver sendt færre nyhedsbreve, end der egentlig burde, er tid. Eller rettere mangel på samme. En undersøgelse viser, at over en tredjedel ikke får lavet nyhedsbreve, fordi de ikke har tid til det. De er i tidsnød. Og når der er ikke er tid nok, er nyhedsbrevet, noget af det nemmeste at springe over. Desværre.
Over en tredjedel får ikke lavet nyhedsbreve, fordi der ikke er tid til det.
At tidsnød er årsagen til, at nyhedsbrevene ikke bliver skrevet og sendt, er en skam. Hvis vi prøver at se på prisen, så er det næsten gratis. Hvis vi sammenligner med f.eks. CPA (prisen pr kunde) på et nyhedsbrev og en Google Adword- eller Facebook-annonce, er prisen meget lavere.
Det tager naturligvis tid at skrive nyhedsbrevet, men det er interne ressourcer, hvor den eneste eksterne udgift kun er det software eller system, der bliver brugt til at udsende nyhedsbrevet. Hvis I alligevel har en fast pris på det, er det allerede betalt, uanset om I sender et nyhedsbrev eller ej, så koster det ikke ekstra at udsende nyhedsbrevet.
Det er en klar businesscase, selv hvis der skal bruges ekstern hjælp til at forfatte og udsende nyhedsbreve, er det stadig langt billigere, særlig når vi tager, nyhedsbrevenes effekt med i regnestykket. Få nu skrevet de nyhedsbreve. Det er en god forretning.
Skal din virksomhed have hjælp til sit nyhedsbrev, så kontakt os og hør, hvad vi kan gøre for jer.
De mest succesfulde virksomheder er dem, der sender flest nyhedsbreve
En strategi for nyhedsbrevene giver fokus og skaber resultater
Du er velkommen til at ringe, hvis du har brug for hjælp med din kommunikation
29 705030
Contenti er et content marketingbureau med speciale i e-commerce, webkommunikation og -strategi. Vi arbejder med projektledelse, webshops, nyhedsbreve, websites og søgemaskineoptimering (SEO).
© Contenti
Tietgensgade 72
1704 København V.
Tlf.: 29 70 50 30
E-mail: hello@contenti.dk
CVR-nr.: 42096415
Vi bruger sporingscookies på vores hjemmeside for at forbedre vores marketingkampagner. Vi kan spore, hvordan du har tilgået vores hjemmeside, hvilke reklamer, du har klikket på, og hvilke sider du har besøgt. Læs mere