Læs også om
Læg en strategi
En strategi for nyhedsbrevene giver fokus og skaber resultater
Manglende tid
Den største trussel mod succesfuld e-mailmarketing er manglende tid
Det er en god forretning at sende nyhedsbreve. Det er et fantastisk værktøj til salg og fastholdelse.
Undersøgelser viser, at de firmaer, der har mest succes med e-mailmarketing, er dem, der sender flest nyhedsbreve. Det skyldes ikke nødvendigvis antallet. Nogle steder sender de et om ugen, andre steder et om dagen og et fåtal sender flere om dagen. Det afhænger af, hvad kunderne efterspørger og nyhedsbrevets performance generelt. Succesen skyldes, at de firmaer, der sender flest nyhedsbreve, også er dem, der har størst fokus på e-mailmarketing.
Siden covid-19 (marts 2020) for alvor ramte landet er antallet af udsendte nyhedsbreve steget med 50 %. Det skyldes sandsynligvis, at nyhedsbreve er en god, nem, hurtig og billig måde at komme i kontakt med sin målgruppe på.
Siden covid-19 er antallet af udsendte nyhedsbrevet steget med 50 %.
Det er desværre ikke bare at udsende nyhedsbreve i et væk. Skal nyhedsbrevene have nogen større effekt, skal de segmenteres. Klart de største resultater med nyhedsbreve har de firmaer, der segmenterer nyhedsbrevene. Det siger næsten sig selv, at hvis nyhedsbrevet er segmenteret til lige præcis den specifikke modtager, er der også større sandsynlighed for, at læseren finder det interessant.
Undersøgelser viser, at et nyhedsbreve segmenteret på baggrund af brugerens data har 4-10 gange højere effekt. Et nyhedsbrev kan med fordele segmenteres i henhold kundens:
Hvis der ikke er så mange data af segmentere ud fra, så kan nyhedsbrevet segmenteres på baggrund af mere standardiserede data:
Der vil dog ret hurtigt være data at segmentere ud fra. Opfordringen er derfor, kom i gang med at sende flere og bedre nyhedsbreve.
Skal din virksomhed sende flere og bedre nyhedsbreve, så kontakt os og hør, hvad vi kan gøre for jer.
En strategi for nyhedsbrevene giver fokus og skaber resultater
Den største trussel mod succesfuld e-mailmarketing er manglende tid
Du er velkommen til at ringe, hvis du har brug for hjælp med din kommunikation
29 705030
Contenti er et content marketingbureau med speciale i e-commerce, webkommunikation og -strategi. Vi arbejder med projektledelse, webshops, nyhedsbreve, websites og søgemaskineoptimering (SEO).
© Contenti
Tietgensgade 72
1704 København V.
Tlf.: 29 70 50 30
E-mail: hello@contenti.dk
CVR-nr.: 42096415
Vi bruger sporingscookies på vores hjemmeside for at forbedre vores marketingkampagner. Vi kan spore, hvordan du har tilgået vores hjemmeside, hvilke reklamer, du har klikket på, og hvilke sider du har besøgt. Læs mere