Website

Websitet er virksomhedens vigtigste kommunikationskanal

Få mere tid

Lad os styre websitet

Vi tager os af jeres website, hvor vi sikrer at indholdet altid er opdateret og følger planen. På den måde får I tid og overskud til at lave det, I helst vil. 

Indholdet er stadig den vigtigste del af et website, selv om teksterne ofte bliver taget for givet. Det er gennem vedkommende, informative og spændende tekster, at et website virkelig kan gøre en forskel.

Det handler om at forstå, hvilken situation websitets brugere står i. Hvorfor har de klikket ind på virksomhedens website? Hvilket problem kan websitet hjælpe brugeren med at løse?  

Der er fem generelle strategier for en virksomheds digital tilstedeværelse. Find ud af, hvorfor din virksomhed er online og kom i gang med at lave indhold. Det giver fokus og motivation. 

Bliv ringet op

Indsigt giver godt content

analytics

Analyseværktøjer

En godt overblik over de grundlæggende hændelser på websitet er naturligvis vigtigt. Hvis vi ikke ved, hvad der sker, kan vi ikke forbedre det.

SEO

SEO-værktøjer

Søgemaskineoptimering handler og meget mere end at blive fundet på Google. Det er især vigtigt at blive fundet på de ord, folk søger efter.

domain registration

Onlinespørgeskemaer

Det er fornuftigt at lave en grundig undersøgelse af, hvad brugerne egentlig synes om websitet - og spørge, hvad de mangler.

Testværktøj

Testværktøjer

Det er vigtigt at teste billeder, overskrift, tekster, knapper osv. Der er ofte stor forskel på, hvad brugerne klikker på. Derfor tester og optimerer vi.

viral marketing

Trackingværktøjer

Det er også vigtigt at finde de steder på websitet, hvor brugerne har problemer. Derfor kigger vi med og finder de steder, hvor de sidder fast.

Rating

Feedback-funktioner

En hurtig feedback-formular er effektiv til lige at tage temperaturen på websitet og finde de udfordringer, brugerne har.

Få mere at vide

Ring

Du er velkommen til at ringe, hvis du har brug for hjælp med din kommunikation

29 705030

Vi bor centralt

Contenti ligger på Vesterbro lige ved Kødbyen, bus, metro og tog. Vi kommer over alt.

Tietgensgade 72, kld. 1704 KBH. V.

Hold websitet opdateret året rundt

Mere om websites

Et website er en del af virksomhedens owned media, hvilket vil sige, at det er et medie virksomheden har totalt kontrol over. Det kan sagtens være andre f.eks. brugere, som via brugergenereret indhold, lægger indhold på websitet, men det er i sidste ende virksomheden, der bestemmer, om de har lov til det. Netop fordi virksomheden har kontrol over websitet i en digital verden, hvor kontrollen i mange tilfælde ligger os andre via earned og paid media, skal det udnyttes.

Websitet er til kunderne

I mange virksomheden er websitet det kundevendte resultat af den digitale transformation, virksomheden har gennemgået. Det kan også være via en app osv., men fælles for dem er, at virksomheden, som tidligere nævnt, har kontrollen. Derfor skal hjemmesiden, app’en mm. også give værdi for brugerne. De har klikket ind eller er blevet sendt ind på websitet, fordi Google eller andre mener, at på det website, finder brugerne de oplysninger, de har brug for. Opgaven er nu ikke at skuffe brugerne. Hvis vi skuffer dem første gang, kan der så meget lang tid, før de kommer igen – hvis nogensinde.

Få styr på organisationen

Selve organisationen omkring websitet giver ofte problemer. Det, der typisk sker, er, at websitet går i luften, og så er der forhåbentlig nogle, der tager sig af det. I nogle virksomheder betyder det desværre, at websitet mister fokus. Det er som om, at det er et projekt, der er færdigt og så forsvinder al opmærksomhed. Det er en skam, for det er, når websitet er gået i luften, at der for alvor skal arbejdes med det. Det er oplagt at sammenligne det med et husbyggeri. Det er først, når huset står færdigt, at vi begynder at arbejde med det. Det skal holdes ved lige, og de forskellige rum skal målrettes beboerne med møbler osv. Hvis websitet ikke bliver holdt ved lige, bliver det lynhurtigt uaktuelt.

En webstrategi hjælper

Et andet scenarie er, at der er for mange, der har bestemmer over websitet. Det er på mange måder et bedre scenarie, for det betyder, at de interesserer sig for det. Ulempen er, at det ofte kan tage kontrollen fra webteamet, som er dem, der sidder med erfaringen og kompetencerne. Det er derfor, det er en god ide med en webstrategi, så alle er enige om, hvad der er formålet med websitet. 

Websitet er til mobilen

Et website er traditionelt for computere. Det har dog for længst ændret sig. I dag bliver de fleste websites set på mobiltelefonen. Det har Google også fundet ud af, derfor bliver websites, der ikke egner sig til mobile straffet i Googles søgeresultater. Et godt website skal derfor være responsivt. Det betyder også, at virksomheden skal tænke over, hvilket content den laver. Det skal være egnet til mobilen.

Skab troværdighed

Der er mange grunde til at have et website. Det skaber troværdighed, det giver kunderne mulighed for at finde virksomheden, som på den måde er tilgængelig for kunderne. Men som nævnt tidligere, hvis du ikke tager dig af websitet, kan det næsten være lige meget. Et website skal være opdatereret. Content skal opdateres og følge med sæsonen. Selv uden for sæsonen vil kunderne eller de besøgende gerne høre nyt. Spørg kunder, hvad de gerne til høre – ikke hvad du gerne vil fortælle.

Contenti er et content marketingbureau med speciale i e-commerce, webkommunikation og -strategi. Vi arbejder med projektledelse, webshops, nyhedsbreve, websites og søgemaskineoptimering (SEO).

© Contenti

Tietgensgade 72
1704 København V.
Tlf.: 29 70 50 30
E-mail: hello@contenti.dk
CVR-nr.: 42096415

Vi bruger sporingscookies på vores hjemmeside for at forbedre vores marketingkampagner. Vi kan spore, hvordan du har tilgået vores hjemmeside, hvilke reklamer, du har klikket på, og hvilke sider du har besøgt.  Læs mere