Content er vigtigt

Inden for digital marketing har vi altid sagt, at content is king. Det har vi sagt, fordi det sikkert var sådan – og fordi det lød smart. Det er dog ikke bare en smart catchphrase fra USA. Der er er et faktum.

Konkurrenterne er kun et klik væk

Forbes slog for et par år siden fast, at content er vigtigt, fordi det har fokus på de besøgende på websitet. Det er kunderne, der er i centrum, og derfor er virksomheden er nødt til at tage de besøgende alvorligt – konkurrenterne er kun et klik væk.

Indhold er dobbelt så vigtigt

En analyse fra Unbounce, hvis software bliver brugt til at lave landingpages, viser, at content is still king. Unbounce har undersøgt:

  • 186 millioner besøg
  • 19 millioner konverteringer
  • 30.000 landingpages.

Unbounce fandt ud af, at content/indhold er to gange vigtigere end design. Det viser, at den gamle frase er sand: Content is still king!

Content er to gange vigtigere end design. Det viser, at den gamle frase er sand: Content is still king!

Og heldigvis for det. Det er godt. Det betyder nemlig, at virksomheden kan gøre noget ved det. Og at det er let at gøre noget ved det. 

Nemt at gøre websitet bedre

Indholdsproduktion er relativt hurtigt, og det er en ekspertise, der er nem at få fat på. Det er med andre ord let at forbedre dit website og gøre det mere vedkommende, informativt, spændende osv.

Sådan laver du godt indhold

Hvilket content et website skal have afhænger af, hvad formålet er med websitet.

Godt content handler om, at:

  • Hjælpe de besøgende med deres problem
  • Inspirere de besøgende
  • Engagere de besøgende
  • Styrke virksomhedens position i søgemaskinerne (Google)
  • Lave indhold der kan deles
  • Osv.
Det er dig, der ved, hvad kunder kommer for, hvis ikke så kan vi finde ud af det og lave indhold, så de bliver hængende og kommer tilbage. 
 

Skal din virksomhed have hjælp til sig indhold, så kontakt os og hør, hvad vi kan gøre for jer.

Læs også om

Forstå brugerne

Forstå forbrugerne og bliv bedre til at målrettet websitet

De fem strategier

Der er fem overordnede strategier for, hvorfor en virksomhed er online

Kontakt os for at høre mere

Ring

Du er velkommen til at ringe, hvis du har brug for hjælp med din kommunikation

29 705030

Contenti er et content marketingbureau med speciale i e-commerce, webkommunikation og -strategi. Vi arbejder med projektledelse, webshops, nyhedsbreve, websites og søgemaskineoptimering (SEO).

© Contenti

Tietgensgade 72
1704 København V.
Tlf.: 29 70 50 30
E-mail: hello@contenti.dk
CVR-nr.: 42096415

Vi bruger sporingscookies på vores hjemmeside for at forbedre vores marketingkampagner. Vi kan spore, hvordan du har tilgået vores hjemmeside, hvilke reklamer, du har klikket på, og hvilke sider du har besøgt.  Læs mere